Conformité GDPR

6 years 1 day ago #303279 by dede30
Conformité GDPR was created by dede30
Bonjour,
Comment envisagé vous la mise en conformité GDPR ?

Comment gérer la gestion de mise en conformité avec la nouvelle loi GDPR en europe.

Comment gérer l'envoi à l'utilisateur tout son historique lorsqu'il en fait la demande ?
Comment gérer les différents Opt-in lors de son inscription et lors des modifications futurs ?

Les modifications à faire me semble compliquées et pas évidente à mettre en place...
Cela ne vas-t-il pas amener les utilisateurs de petits sites à ne plus pouvoir utiliser CB ?

J'aimerai avoir votre avis et vos conseils.
Merci.
The topic has been locked.
6 years 1 day ago #303313 by jeroen aalders
Replied by jeroen aalders on topic Conformité GDPR
Yes looking forward to this reply from Joomlapolis as in what CB has done or will don on this subject, busy getting our community compliant with GDPR as we speck but this might be a great update for CB towards all clients and those who embrace privacy and proper usage of data hosting and usage...
The topic has been locked.
6 years 1 day ago #303315 by krileon
Replied by krileon on topic Conformité GDPR
CB provides all the tools to be compliant already. Users can delete themselves using CB Privacy and its Delete Me field or you can delete them manually when they request to be deleted. If they want a dump of their data just export it from database manually or use CB Juice and have added a feature ticket to CB Privacy to see about automating this forge.joomlapolis.com/issues/7094. As for data use disclosure simply use Terms and Conditions fields (you can make as many as you like). As for cataloging that's already available by searching using CB > User Management. See my replies in the below topic for more detailed explanations.

www.joomlapolis.com/forum/153-professional-member-support/238132-support-for-eu-gdpr#300350


Kyle (Krileon)
Community Builder Team Member
Before posting on forums: Read FAQ thoroughly + Read our Documentation + Search the forums
CB links: Documentation - Localization - CB Quickstart - CB Paid Subscriptions - Add-Ons - Forge
--
If you are a Professional, Developer, or CB Paid Subscriptions subscriber and have a support issue please always post in your respective support forums for best results!
--
If I've missed your support post with a delay of 3 days or greater and are a Professional, Developer, or CBSubs subscriber please send me a private message with your thread and will reply when possible!
--
Please note I am available Monday - Friday from 8:00 AM CST to 4:00 PM CST. I am away on weekends (Saturday and Sunday) and if I've missed your post on or before a weekend after business hours please wait for the next following business day (Monday) and will get to your issue as soon as possible, thank you.
--
My role here is to provide guidance and assistance. I cannot provide custom code for each custom requirement. Please do not inquire me about custom development.
The following user(s) said Thank You: nant
The topic has been locked.
5 years 9 months ago #305501 by rocky rider
Replied by rocky rider on topic Conformité GDPR

dede30 wrote: Bonjour,
Comment envisagé vous la mise en conformité GDPR ?

Comment gérer la gestion de mise en conformité avec la nouvelle loi GDPR en europe.

Comment gérer l'envoi à l'utilisateur tout son historique lorsqu'il en fait la demande ?
Comment gérer les différents Opt-in lors de son inscription et lors des modifications futurs ?

Les modifications à faire me semble compliquées et pas évidente à mettre en place...
Cela ne vas-t-il pas amener les utilisateurs de petits sites à ne plus pouvoir utiliser CB ?

J'aimerai avoir votre avis et vos conseils.
Merci.


Salut Dédé30,

Du coup, tu as fait quoi ?
J'ai essayé de comprendre la réponse de Joomlapolis mais j'ai du mal à comprendre ce qui est préconisé !
The topic has been locked.
5 years 7 months ago #306766 by erilam
Replied by erilam on topic Conformité GDPR

rocky rider wrote: Salut Dédé30,

Du coup, tu as fait quoi ?
J'ai essayé de comprendre la réponse de Joomlapolis mais j'ai du mal à comprendre ce qui est préconisé !

Salut,

En gros ce que dis Kyle c'est qu'en utilisant le plugin cb_privacy tu n'as pas grand chose à faire puisque le membre peut lui même supprimer ses données. Par contre pour l'export des données il n'y a rien de prévu (pas nouveau ce problème sous CB) il faut donc que tu fasse une extraction par requête SQL.

Eric Lamy (erix)
www.agerix.fr/
The topic has been locked.
5 years 7 months ago #306792 by rocky rider
Replied by rocky rider on topic Conformité GDPR
OK Merci, j'ai mis en place depuis longtemps le plugin cb_privacy
Sur ce point mon site est OK...

j'attends avec impatience la version joomla 3.10 qui devrait apporter quelques avancées dans ce domaine.
The topic has been locked.
Moderators: beatnantlavstephkrileonerilam
Time to create page: 0.265 seconds

Facebook Twitter LinkedIn