engelse woorden in menu's

11 years 11 months ago #198037 by AnjaOlst
engelse woorden in menu's was created by AnjaOlst
Hallo,
ik heb een professioneel lidmaatschap en heb de nederlandse vertaling gebruikt, maar toch zie ik af en toe nog engelse woorden in de teksten. Bijvoorbeeld bij een gemaakte lijst staat: had * registered users. En 'search users'.

Nu weet ik wel dat dat niet erg is, toch zou ik zulke dingetjes graag in het nederlands hebben, maar waar en hoe doe je dat?

Please Log in to join the conversation.

11 years 11 months ago #198147 by AnjaOlst
Replied by AnjaOlst on topic Re: engelse woorden in menu's
Niemand die dit weet of een hint kan geven?

Please Log in to join the conversation.

11 years 11 months ago #198148 by licxplora
Replied by licxplora on topic Re: engelse woorden in menu's
Beste Anja,
Ook wij hebben het extra component gekocht, maar wat we niet vertalen in het menu zetten we uit. Als het gaat om teksten elders om het scherm: via Firebug in Firefox sporen we op hoe het heet, meetstal een apart bestand wat we aanpassen dan. Wel houden we dit bij in een Word-bestandje wegens risico van overschijven bij updates.
groet,
Martine

Please Log in to join the conversation.

11 years 11 months ago #198150 by RobertvanderHulst
Replied by RobertvanderHulst on topic Re: engelse woorden in menu's
Anja,

Ik weet niet precies waar je de vertaling vandaan hebt en om welk product het gaat.
Ik heb zelf de vertaling van CB 1.8 en GJ 2.5 gemaakt (in mijn vrije tijd, ik heb er niets aan verdiend...)

Het kan best zijn dat ik een tekst over het hoofd heb gezien.
Als je me laat weten welke tekst op welk scherm dan zal ik het aanpassen.
Je kunt dat zelf ook doen.
In de map <webroot>\components\com_comprofiler\plugin\language\dutch staat de vertaling van CB 1.8 en in de map <webroot>\components\com_comprofiler\plugin\language\cbgroupjivenl-nl de vertaling van GJ 2.5. De teksten staan in php bestanden in die mappen.

Als je actief wilt meehelpen met de vertaling (of de vertaling wilt controleren) dan kan dat ook.
Voor de vertaling wordt tegenwoordig gebruik gemaakt van een website (transifex.net).

Als je je daar aanmeldt, dan kan ik je toevoegen aan het nederlandse taal team.


Robert

Please Log in to join the conversation.

11 years 11 months ago #198152 by AnjaOlst
Replied by AnjaOlst on topic Re: engelse woorden in menu's
Ik zit (voor het eerst overigens) een beetje te stoeien met firebug om kijken waar ik dit kan veranderen. Ik zie het wel staan, maar ik weet er helaas te weinig van af, ik kan in firebug niet vinden waar dit precies staat in de bestanden.

Please Log in to join the conversation.

11 years 11 months ago #198153 by AnjaOlst
Replied by AnjaOlst on topic Re: engelse woorden in menu's
Bedankt Robert, maar ik kan het in deze vertaling niet vinden.

Please Log in to join the conversation.

Moderators: beatnantloutkrileonRobertvanderHulst
Time to create page: 0.223 seconds

Facebook Twitter LinkedIn