Admin creating private PDFs for each user

7 years 2 months ago #290817 by jeromm
Bonjour,

En tant qu'administrateur j'aimerai déposer sur le compte des différents utilisateurs des PDF nominatif à chacun, j'aimerai qu'il ne puisse que les lire, pas en créer de nouveaux ou surtout pas les supprimer, l'idéal pour moi serait de donner à chacun le chemin d'un répertoire avec leurs propres fichiers, cela implique certainement un module annexe, pourquoi pas ...
là je cherche une piste pour faire ça
merci de votre aide
Jérôme

Ps: j'ai le pack addons
The topic has been locked.
7 years 2 months ago #290824 by beat
C'est possible avec CB Gallery et un champs de profil CB Gallery avec un asset custom type pdf.[user_id] au lieu de profile.[user_id].

Nous ne faisons pas de support en français, voici la réponse concise en anglais:

Maybe set asset to: pdfs.[user_id] then set create access to something like Special
Only profile.[user_id] type assets check for profile ownership.. everything else falls back to whatever you set create access to.
So the admin would be the owner of the media entry and thus the profile owner can't edit it.. however the asset being user_id specific ensures entries are unique per user.. this would all be done via gallery field

Google translate pourra aider si nécessaire...

Pour plus de renseignement, ouvrir un sujet dans le support Pro en anglais svp.

Beat - Community Builder Team Member

Before posting on forums: Read FAQ thoroughly -- Help us spend more time coding by helping others in this forum, many thanks :)
CB links: Our membership - CBSubs - Templates - Hosting - Forge - Send me a Private Message (PM) only for private/confidential info
The following user(s) said Thank You: jeromm
The topic has been locked.
Moderators: beatnantlavstephkrileonerilam
Time to create page: 0.154 seconds

Facebook Twitter LinkedIn